Lida Dai Dai Hua Jiao Nang Seo Yarışması - לא מלחמה

9 Ocak 2009 Cuma

Benim adım Filistin - فلسطينى انا اسمى فلسطينى

Blogumu açtığım günden itibaren -ki Haziran başıdır- her zaman yazmak istediğim ancak bir türlü yazamadığım konudur Filistin. Birçok kez aklıma gelmiş ancak; "Çok uzun bir yazı yazmak lazım" deyip kaçındığım konudur Filistin. Oysa hakkında yazmak istediğim o kadar çok şey var ki. Bugün yine birçoklarını dile getiremeyeceğim ama yine de birkaç paragraf kurmamak olmaz. En sonda izleyeceğiniz video, zaten durumun ne denli acı olduğunun ispatı olacaktır.
Dün gece yılbaşını kutlarken, insanlara yılbaşı mesajları atarken de sürekli aklımdaydı Filistin. Birkaç günde katledilen yüzlerce insan; içlerindeki onlarca çocuk, gencecik kızlar ve yiğit Filistin evlatları. Onlar hakkında ben ne yazayım ki? Şu cümleleri kurmaya çalışırken bile, tüylerimin diken diken olduğunu size nasıl anlatayım ki?

Dünyanın her coğrafyasında ezilen halklar, zulüm gören insanlar var; biliyorsunuz. Ancak hangisi Filistin halkı kadar zulüm görmüştür, o muamma. Filistin halkı ne kadar zulüm görmüşse, o kadar da direniş göstermiştir. Kahraman bir halktır Filistin halkı.

"Filistin deyince aklına ilk ne geliyor?" diye sorsalar bana, kesinlikle tek kelime ile cevap veririm: 'taş'. Taşlar, Filistinliler'in elinde daha bir anlamlı hale geldi. Barikatlar, Filistin halkıyla birlikte daha bir güzelleşti. Direniş, Filistinliler'in ellerinde hayat buldu.

Taş; bir halkın silahı. İntifada da bir taşla başlamamış mıydı? Bir Filistinli gencin İsrail kurşunlarına karşı attığı ilk taş, intifadanın başlangıcı haline geldi. Filistinli gencin elindeki bir taş, Filistinli anaların ellerinde binler oldu. Kadınıyla, erkeğiyle, genciyle, yaşlısıyla herkes ellerinde taşlarla, son teknolojinin ürünü ve belki de dünyanın en güçlü ordularından birine karşı çıktı. Filistin onbinlerce yiğit evladını yitirdi ama yılmadı; bunun adı direnişti, intifadaydı.

Burda İsrail'e küfür etmek, İsrail'i kınamak, "Kahrolsun İsrail" demek pek bir işe yaramayacaktır elbette. Konuyla ilgili eylemlere katılmak, Türkiye'de yapabileceklerimizin en iyisi. İlgili eylemlere katılalım.

Toprakları işgal edilen Filistin,
Genç kızlarına İsrail askerleri tarafından tecavüz edilen Filistin,
Anaların ellerindeki bebekleri büyümeden katledilen Filistin,
Evlatları bedenine bombalar bağlayıp hesap soran Filistin,
Taşlarla tankları devirebilecek güçteki Filistin,
Tüm ezilen halkların yüreğinde kahramanlaşan Filistin,
MUTLAKA KAZANACAKTIR!

Bu videoyu izlediğiniz anda tüyleriniz diken diken olacak; tıpkı benim her izlediğimde olduğu gibi.

video
Benim adım filistin,
Adı tüm meydanlara yazılan filistin,
Adı beni saran ve kuşatan filistin,
Ruhumun en derinliklerine işleyen filistin,
Topraklarının beni tanıdığı benim de onu tanıdığım filistin,
"Onu değil, beni parçalayın" dediğim vatanım,
Geçmişten beni her an çağıran selahaddin,
Beni binlerce esiri ve mahkumuyla her zaman yardıma çağıran mescid-i aksa,
Ey aksa, ümmetin ilk kıblesi,
Siyonistleri kahreden edanla paramparça et,
Siyonistlerin runuhunu söndüren aksam,
Gökyüzünü filistin bayrağıyla donat!
Filistinim, Filistinim, Filistinim!!!


Kaynak Günay Doğan Kişisel Blogu

Hiç yorum yok: